برداشت
بازگشت لیلی به دیار خویش این بازگشت، نمادی از گردش مهر، تجلی
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
لحظهی وداع لیلی با کعبه وداع با مکان مقدس، و بازگشت به دنیای عاشقانهای که مجنون درانتظاره
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
مجنون، با آنکه در کنار خانه خداست، دلش تنها به طواف لیلی مشغول است.
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
جامی در این بخش، با زبانی لطیف و استعاری، عشق مجنون را در بستر حج و مناسک دینی روایت میکند.
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
؛ مجنون با دل ریش و اشتیاق فراوان، از دور به قافله مینگرد و با شنیدن نام لیلی، دلش بیقرارمی شود
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
. جامی با بهرهگیری از واژگان مذهبی مانند «طواف»، عشق مجنون را به مرتبهای قدسی میبرد
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
خبر یافتن مجنون از سفر لیلی به حج و تصمیم او برای همراهی با قافلهی لیلی.
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
جامی ، تضاد میان ستایش و محرومیت را به تصویر میکشد؛
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
جامی در این ابیات، نشان میدهد که شعر مجنون نهتنها از عشق برمیخیزد، بلکه از جمال لیلی نور میگیرد
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
خلیفه میکوشد تا با وساطت، لیلی را نزد پدرش بیاورد.
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
عشق حقیقی، حتی محبوب زمینی را قربانی میکند تا به معشوق آسمانی برسد.
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
حضور فعال و دلربای لیلی در جمع با هر حرکت و سخن، دلی را شکار میکرد؛ یعنی زیبایی و جذابیت او
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
لیلی با همسنوسالان یا همطرازان خود در آنجا به ناز و خرام میپردازد؛ تصویری از زیبایی، نشاط و شکوه
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
طبیعت در برابر جمال محبوب خضوع وا ز فراق اوجامه نیلی به تن کرده
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
عشق مجنون به لیلی ژرف و سوزان است، طبیعت را نیز تحت تأثیر قرارداده است
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
عشق مجنون عشقی بینظیر و بیمانند؛ عشقی که عقل را پشت سر میگذارد،
-
جمعه شانزدهم آبان ۱۴۰۴
از حال و روز مجنون نومید شدم؛ دیدن شدت رنج و بیقراری او، کثیر را از امید به بهبود او ناامید کرد
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
کثیر محبوب خود را به خاطر لیلی رها کرد؛ نشانهای از فداکاری و ارج نهادن به عشق مجنون و لیلی.
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
آتشی که از عشق عزه در دل دارد، همانند آتش عشق لیلی است
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
مادام که باشد آدمیزاد: تا زمانی که انسان وجود دارد، عشق نیز در دل او جاری است.
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
جامی در این بخش، با بهرهگیری از سنتهای عاشقانه عربی و فارسی، تصویری لطیف و پرشور از عشق می آفریند
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
رازهای نهان که باید نهان بماند
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
مجنون سایه بر خاک ولیلی با صدای مجنون از خانه بیرون میاید
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
لحظهی دیدار مجنون و لیلی با نگاهی عرفانی
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
مجنون با اشک و آه در بیابان در جستجوی نشانه ای از لیلی
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
مجنون از طریق شبان، به خبر حضور لیلی در خیمه دست مییابد.
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
مجنون، که در بیابانها سرگردان به هر سو مینگرد و هر نشانهای را به امید دیدار معشوق دنبال میکند
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
چشمان آهو، نشانی از لیلی
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
مجنون در بیابان با آهویی گرفتار در دام صیاد
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
مجنون غزالی را از چنگ صیاد میرهاندنمادی از عشق بیحد و فداکاری مجنون
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
صحنهای است از سرگردانی مجنون در صحرا که با گردباد سخن میگوید و از فراق لیلی مینالد
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
عشق، از جان مجنون به انگشت و از انگشت به قلم بارها، با شوق و سوز لیلی را تکرار میکند
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
لیلی «گلی» در کنار «جوی» و مجنون از آن گل (لیلی)، تنها به «بویی» قانع
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
لیلی «زلال زندگانی» و مجنون هر لحظه شعلهورتر
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
راوی یا عاشق، در حرکت بهسوی «دیار لیلی»، مخاطب را به سفر معنوی میخواند
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
نوفل، شخصیت خردمند و واسطهگر، از عمق تفاوت میان لیلی و مجنون آگاه میشود و تصمیمی مهم میگیرد
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
جایی که مجنون، در برابر آرزوی لیلی، از هر تعلقی میگذردحتی از نشانهی محبوب
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
نوفل، هنرمندانه، استدلال عاطفی، و بهرهگیر، لیلی را برای مجنون خواستگاری میکرد
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
تصویری جانسوز از لحظهای ترسناک و دردناک در زندگی مجنون دوری از لیلی، و نومیدی از دیدار
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
مجنون، از عشق لیلی، داغی بر سینه و لیلی بهمثابه «چراغ»ی در «بزم جان» مجنون
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
لیلی در فضایی آکنده از «خروش چنگ» و «خرگاه» و مجنون در بیابان در معرض «خراش» جانوران وحشی
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
لیلی در حال گفتن ترانه به «هر کس» است در مقابل، مجنون در بیابان است، همنشین با «کوف» و «کرکس
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
یکی در سکون و در میان زنان، دیگری در حرکت و در میان جانوران آزاد کوهستان
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
لیلی، درگیر روابط اجتماعی و ظاهری؛ مجنون، رها از خلق، همنشین طبیعت و در سلوک عاشقانه.
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
تصویری متضاد و عمیق از سرنوشت دو عاشق را ترسیم میکنند؛ یکی در بند روزگار، و دیگری در دل بیابان
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
جهان لیلی، آکنده از ناز و نعمت؛ و جهان مجنون، سرشار از سوز و شوق و فریاد
-
پنجشنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۴
عاشق، در حال ذکر و سلوک؛ و جامعه، در حال قضاوت، حسادت و طرد
-
چهارشنبه چهاردهم آبان ۱۴۰۴
عشق نیروی مقدس در مقابل ساختا رخشک از نگاه جامی
-
چهارشنبه چهاردهم آبان ۱۴۰۴
لیلی، روح و حقیقت وجود و مجنون، تنها پوستهایست که آن جان را حمل میکند
-
چهارشنبه چهاردهم آبان ۱۴۰۴
عشق مجنون، نهتنها از جنس تمنای وصال، بلکه از جنس حضور درونی و اتصال روحیست.
-
چهارشنبه چهاردهم آبان ۱۴۰۴
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
...
→
Powered by
BLOGFA.COM